↓ Udogodnienia dla czytających stronę: | Kolor tła:

| Uszczelka Smoka | 2.0 CDTI 163KM A20DTH | LBS
Instrukcja serwisowa wymiany wadliwej uszczelki smoka w samochodzie Opel Insignia wersja przedliftowa z silnikiem A20DTH 2.0 cdti 163km o oznaczeniu kodowym LBS.
1. | Prace do wykonania:
1) Zdjęcie osłony dolnej silnika
2) Demontaż przedniej rury wydechowej
3) Demontaż półosi napędowej strona prawa
4) Demontaż wspornik pośredni wału napędowego
2. | Demontaż dolnej miski olejowej

1) Odpiąć wtyk czujnika poziomu oleju silnikowego (A)

2) Odkręcić śrubę (A), ściągnąć i odłożyć na bok przewód nadciśnieniowy przewietrzania skrzyni korbowej

3) Odkręcić śrubę (A), poluzować przewód powrotny oleju turbosprężarki (B) i wyjąć uszczelkę (C)

4) Odkręcić śrubę skrzyni biegów (B) i dwie śruby wspornika klamry katalizatora

5) Odkręcić dwie śruby (1)
6) Odkręcić dwie śruby (3) - żeby to zrobić należy obrócić wałem korbowym do momentu, aż
będzie możliwe odkręcenie śrub
7) Wykręcić 10 śrub (2)
8) Wymontować miskę olejową

9) Wymontować uszczelkę smoka (B) z pompy olejowej (A)

10) Nowa uszczelka posiada plastikową nasadkę, która pomaga przy montażu elementu.
11) Założyć nową uszczelkę. Należy ją palcami docisnąć i na koniec zdjąć plastikową czerwoną nasadkę.

12) Po włożeniu uszczelki smoka zweryfikować jej przyleganie do powierzchni ( szczelina pomiędzy uszczelką
a pompą oleju na całym obwodzie powinna być taka sama i wynosić nie więcej jak 0,5mm.
13) Wyczyścić powierzchnie styku miski olejowej i przewodu ssącego pompy olejowej
14) Powierzchnię uszczelniającą miski olejowej należy pokryć masą uszczelniająca na cały obwodzie, unikając przy tym aplikacji masy
w otwory na śruby. Grubość masy uszczelniającej powinno wynosić około 2mm.
3. | Montaż dolnej miski olejowej

15) Wkręcić bez używania siły 10 śrub (2), następnie dwie śruby (1) i dwie śruby (3) - tak jak poprzednio do wkręcenia (3) należy odpowiednio obrócić wał korbowy

16) Wkręcić bez używania siły dwie śruby (A), które łączą miskę olejową ze skrzynią biegów

17) Dopiero teraz dokręcamy 10 śrub (2) odpowiednio momentem 25Nm oraz śruby (1) i (3) momentem 9Nm

18) Montujemy i dokręcamy śruby wspornika klamry katalizatora (A) momentem 20Nm
19) Dokręcamy śrubę skrzyni biegów (B) momentem 40Nm

20) Przed zamontowaniem przewodu nadciśnieniowego przewietrzania skrzyni korbowej, montujemy nowa uszczelkę (B)
21) Wkręcamy śrubę (C) i dokręcamy ją momentem 9Nm
22) Śrubę skrzyni biegów (A) dokręcamy momentem 40Nm

23) Sztywny przewód powrotny oleju turbosprężarki (B) montujemy z nową uszczelką (C) i dokręcamy śruby (A) momentem 25Nm

24) Podłączyć wtyk do czujnika poziomu oleju silnikowego
4. | Prace dodatkowe na koniec:
1) Montaż wspornika pośredniego wału napędowego 2) Montaż półosi napędowej strona prawa 3) Montaż przedniej rury wydechowej 4) Założenie osłony dolnej silnika 5) Wymiana oleju silnikowego
" Wszystkie artykuły są naszego autorstwa, żadne zdania nie są kopiowane. źródła wiedzy którymi się posiłkujemy to: doświadczenie własne oraz notatki z pracy w serwisie ASO OPEL, bezpośredni kontakt z Centralą GM, Instrukcje serwisowe oraz schematy Workshop, konsultacja z mechanikami z autoryzowanych serwisów Opel, literatura z zakresu Mechaniki samochodowej, weryfikacja z Instrukcjami serwisowymi oraz schematami z portalu AutoCats"
" Każdy użytkownik, który zarejestruje konto na moim portalu, powinien się zaznajomić z naszą polityką prywatności oraz RODO. Zbierane przez nas dane służą tylko i wyłącznie w celu przesyłania Państwu informacji o publikacji nowego artykułu drogą mailową. Dodatkowo dzięki zalogowaniu mogą Państwo pisać komentarze pod artykułami i wymieniać się uwagami. Administratorem Danych jestem ja Sabina i Kamil Niedzielski. Dane przechowywane są na hostingu, na którym osadzono stronę. Dane nie będą nikomu przekazywane, udostępniane, wykorzystywane. W każdej chwili na prośbę użytkownika usuwam wszystkie zapisane informacje. W razie niejasności proszę o kontakt."